e-commerce

Na jakie rynki zwrócić uwagę w 2019 roku?

W 2018 r. obserwowaliśmy wzrost wielu rynków, często spowodowany progresywnymi zmianami w regulacjach dotyczących importu i eksportu. Oznacza to, że prowadzenie interesów staje się coraz łatwiejsze w największej jak dotąd liczbie regionów. Zobaczmy na jakie rynki zwrócić uwagę w 2019 roku. 

 

Najpierw globalni liderzy

Stany Zjednoczone są wciąż największą gospodarką na świecie, a Nowa Zelandia zajmuje pierwsze miejsce pod względem „łatwości robienia interesów”. Ale na które kraje warto zwrócić uwagę? W DHL Express dokonaliśmy analizy i możemy przedstawić nasz przewodnik po 13 światowych gospodarkach o największym potencjale rozwoju e-handlu.

 

Według raportu Banku Światowego w 2019 wzrost w Chinach pozostanie stabilny. Szacuje się, że rynek e-handlu międzynarodowego w Chinach przyniósł przychody o wartości 105 mld dolarów amerykańskich w zeszłym roku, a przeciętny konsument wydał 848 dolarów rocznie, według raportu przeprowadzonego przez Azoya i Frost & Sullivan.

 

Sprawdź jak wygląda rynek e-commerce w USA

 

Przy ciągłym wzroście w Chinach, szybkość obsługi ma szczególne znaczenie a możliwość dostawy na następny dzień staje się ważniejsza od ceny. Jedna czwarta konsumentów w Stanach Zjednoczonych i Chinach twierdzi że zapłaciłaby znacznie więcej za możliwość dostawy tego samego dnia lub natychmiast. Innym globalnym trendem jest mobilność. Zgodnie z raportem z badania konsumentów dotyczącym dostaw w sprzedaży internetowej 46% kupujących zmieniłaby opcje dostawy po złożeniu zamówienia, gdyby była taka możliwość. To wyraźny przekaz – firmy powinny zacząć robić długofalowe plany dotyczące elastycznych opcji dostawy na ostatniej mili.

 

Z DHL Express możesz dotrzeć ze swoim biznesem do ponad 220 krajów i terytoriów

 

Co słychać w innych częściach świata?

Australia

Wartość rynku kosmetyków australijskich szacuje się na 3,4 mld dolarów australijskich a import zaspokaja 70% tego zapotrzebowania – naturalne produkty i produkty premium stają się coraz bardziej popularne. Australia jest na 14. wśród 190 miejsc w raporcie Doing Business przygotowanym przez Bank Światowy ponieważ ma wiele oszczędzających czas procesów, które ułatwiają rozpoczęcie działalności (7 miejsce w raporcie) i uzyskanie kredytu (miejsce 6.).

kosmetyki

Brazylia

Jako członek gorącej grupy BRICS, 41% populacji Brazylii kupuje online, co stanowi 10,7% wzrostu rynku sprzedaży internetowej oraz generuje 19 mld dolarów obrotów w handlu B2C. Państwo zmniejszyło czas konieczny do zyskania pozwolenia na import/eksport poprawiając system wymiany danych elektronicznych. Więc jeśli Twój sklep internetowy nie obsługuje rynku brazylijskiego, szybko włącz się do gry.

 

Hong Kong

41% milenialsów w Hong Kongu zamierzało kupić ubrania przez Internet w ciągu ostatnich dwóch lat; w 2016 r. było to 28%. Raport Doing Business umieścił Hong Kong na miejscu 5. Mieszka tam coraz większa populacja Francuzów, a młodzi ludzie jeszcze nigdy tak często nie korzystali z siłowni, więc jeśli Twój biznes odnosi się do tych dwóch obszarów, Hong Kong to kierunek dla Ciebie.

 

Indie

60% sprzedaży online w Indiach ma miejsce w godzinach pracy. Sprzedawcy powinni skoordynować z nimi pory swoich promocji i akcji marketingowych, by dotrzeć do tej ogromnej i szybko rosnącej populacji potencjalnych klientów. Jednym z dużych trendów w kulturze, który ma wiele konsekwencji to kurcząca się indyjska rodzina. Mniej dzieci i mniej czasu spędzanego w domu, większa niezależność stwarza szanse dotarcia do klienta z markami sprzedaży internetowej.

 

Indonezja

Jak w przypadku innych społeczeństw rozwiniętego świata Indonezyjczycy stają się coraz bardziej świadomi zdrowia. Korzystają z Internetu z większym entuzjazmem z każdym kolejnym rokiem. Podczas gdy sprzedaż internetowa odpowiada jedynie za 5% ogólnych przychodów z handlu detalicznego, ta liczba ma wzrosnąć do poziomu 17 – 30 % w kolejnych kilku latach. Zmiany wprowadzone przez rząd centralny spowodowały, że import z Dżakarty i Surabaya jest szybszy dzięki jednolitemu systemowi rachunków, tak więc firmy mają teraz najlepsze jak dotąd warunki do eksportu do Dżakarty i poza nią.

 

Kenia

Urząd Komunikacji Kenii i Kenijskie Narodowe Biuro Statystyki ogłosiło ogromny potencjał i dobry moment dla rozwoju e-handlu, dzięki rosnącej liczbie młodych ludzi zakładających swoje wirtualne biznesy. Dla większości młodszego pokolenia prowadzenie firmy online jest łatwiejsze niż biznesu stacjonarnego. Taki model nie wymaga dużych nakładów finansowych na infrastrukturę. Ostatnie badanie przeprowadzone przez IPSOS wykazało, że młodzi ludzie w krajach takich jak Kenia są bardziej optymistyczni jeśli chodzi o przyszłość niż ich rówieśnicy w bardziej rozwiniętych krajach. Więc jeśli eksportujesz tu swoje towary warto jest skroić swój przekaz do ich wymagań.

 

Malezja

W Malezji import i eksport jest łatwiejszy niż do tej pory dzięki ulepszonej infrastrukturze, sprzętowi i udogodnieniom w Porcie Klang. Łączne przychody malezyjskiego e-handlu wynoszą 1,31 mld dolarów amerykańskich i ocenia się że wzrosną do poziomu 2,53 mld dolarów do roku 2022. Sprzęt elektroniczny i media są obecnie czołowymi kategoriami produktów odpowiadającymi za warty 477,7 mln dolarów udział w rynku. Tuż za nimi są meble i urządzenia które generują 356,3 mln dolarów przychodu.

elektronika

Holandia

Domowy sprzęt elektroniczny jest coraz bardziej popularny w Holandii i stanowi 23% rynku zakupów online. Skuteczność i szybkość procesów importu i eksportu dało Holandii pierwsza pozycję w rankingu Banku Światowego pod względem handlu międzynarodowego. A reputacja kraju jako konsumenta sztuki i kultury progresywnej nie traci na sile, więc zawsze warto celować w holenderski rynek jeśli taki jest Twój profil biznesu.

 

Rosja

Otwierając głęboki port na wybrzeżu w Zatoce Fińskiej Rosja zwiększyła konkurencję i obniżyła koszty przestrzegania przepisów transgranicznych w porcie w Sankt Petersburgu. Rynek towarów zagranicznych się otwiera, a najwięcej transakcji przeprowadzanych jest z Chinami. Jednak rosyjska wyszukiwarka Yandex – odpowiednik Google w Rosji – oraz Sberkbank ruszają z platformą zakupową Beru, w nadziei na dorównanie chińskiemu rywalowi Alibaba, który ma obecnie 69% rynku e-handlu w Rosji. Fani Beru twierdzą, że platforma może otworzyć rynek i pomóc przyciągnąć więcej klientów sklepów internetowych, szczególnie jeśli obieca niezawodną logistykę. To zdecydowanie dobry moment na wejście na rynek jednego z państw BRICS z odpowiednim impetem eksportera.

 

Singapur

Import i eksport jest łatwiejszy w Singapurze dzięki ulepszonej infrastrukturze i sprzętowi elektronicznemu w porcie. Raport internetowej platformy oszczędzania Flipit ogłasza, że trzy na pięć sklepów internetowych w Singapurze z przychodami na użytkownika wynoszącymi 1,022 dolarów w zeszłym roku, oraz rynek e-handlu rozwinie się o 11,2% do roku 2021. Wiele sektorów oferuje duże możliwości, na przykład branża well-being. Zestresowani, przepracowani mieszkańcy Singapuru starają się dogodzić sobie w czasie wolnym od pracy, więc jeśli Twoja firma oferuje chwile spokoju, Singapur jest wymarzonym kierunkiem eksportu.

 

Korea Południowa

90% Koreańczyków posiada smartfon, a sprzedaż mobilna stale rośnie w niesłychanym tempie. Zastosowanie responsywnych platform mobilnych z łatwym w obsłudze designem pomoże dotrzeć do większości kupujących w Korei Południowej. Korea Południowa jest znana z najszybszej realizacji, co oznacza skuteczne systemy dostaw, dostawy ekspresowe – obsługiwane tu przez DHL Express –oraz dużą sieć magazynów, które stanowią podstawę do osiągnięcia sukcesu na rynku koreańskim. Trend kulturowy charakterystyczny dla ciężko pracujących Koreańczyków to zabawa i bardziej tradycyjne zainteresowanie zdrowiem. Dzieci w Korei spędzają w szkole 14 godzin, a dorośli pracują coraz ciężej. Jeśli zrobisz coś co zapewni im rozrywkę, Koreańczycy to pokochają.

 

Hiszpania

 

Hiszpańskie tańce

Według danych z IAB Hiszpania, w ostatnim roku hiszpańscy nabywcy swoje pieniądze przeznaczali głównie na: modę (65%), podróże (59%), elektronikę (55%), bilety (54%), oraz książki i płyty (46%). Raport Doing Business dał Hiszpanii pierwsze miejsce za „handel ponad granicami” jako że zebranie dokumentacji potrzebnej do eksportu lub importu zajmuje tu jedynie godzinę. Trend wart obserwacji to odwrót od tradycyjnej, uznawanej za przedłużającą życie diety śródziemnomorskiej i stylu życia. Młodsi Hiszpanie wręcz unikają produktów reklamowanych jako zdrowe, wybierając ciastka śniadaniowe zamiast owoców. Jeśli działasz w branży spożywczej, która wyszła z mody w Twoim kraju, powinieneś szukać klientów w Hiszpanii.

 

Zjednoczone Emiraty Arabskie

Populacja ZEA robiąca zakupy w Internecie jest jedną z najmłodszych na świecie. Kupujący z ZEA wydają najwięcej na głowę na towary luksusowe i są czołowym importerem zegarków szwajcarskich. Sam Dubaj importuje 1 mln zegarków rocznie. ZEA jest wysoko w rankingu Doing Business pod względem łatwości robienia interesów, zajmuje pozycję 21. (z pośród 190 terytoriów). Mimo, że import jest nadal na wysokim poziomie, ZEA coraz częściej rezygnuje ze sprowadzania towarów luksusowych. Zamiast kupować na pokaz, mieszkańcy Emiratów coraz częściej patrzą na jakość, więc jeśli Twoja firma oferuje wysoką jakość w rozsądnej cenie, warto spróbować swych sił w Dubaju.

Udało nam się Ciebie zainspirować do wyruszenia na podbój zagranicznych rynków?

Zobacz jak DHL Express może pomóc Twojemu biznesowi e-commerce w zaistnieniu na zagranicznym rynku.

Kontakt Kontakt z Międzynarodowymi Specjalistami